Babát terveztek? Életmód tanácsok babát tervezőknek - Monamama Blog

kismamaruha kollekcióKOLLEKCIÓ:

kismamaruha kollekcióHírlevél feliratkozás

  A cég adatkezelési tájékoztatóját elolvastam és elfogadom.
* kötelező mező

Babát terveztek? Életmód tanácsok babát tervezőknek

2018.09.07.
A kiegyensúlyozott, magabiztos megjelenéshez elengedhetetlenül szükséges, hogy szervezetünket megfelelő, értékes tápanyagokkal lássuk el, a mozgás és friss levegőn töltött idő minden korosztálynak fontos. Amennyiben azonban kisbabát terveztek, a helyes táplálkozás és egészséges életmód kiemelten fontos.
Babát terveztek? Életmód tanácsok babát tervezőknek

Sebeők Saroltát, a Mozdulj Anyu blog íróját rég óta ismerem. Saci a szemem előtt ment át egy fantasztikus átalakuláson, számos anyuka társamnak, kismama ismerősömnek segített már életmód tanácsaival, és nem titok, hogy az Ő hatására kezdtem el én is közel 6 éve rendszeresen mozogni. Szerettük volna, ha Saci a MONAMAMA kismamáit is hasznos tippekkel, tanácsokkal látná el, így megkérdeztük mit ajánl Ő azoknak a hölgyeknek, akik most tervezgetik a babavállalást.

Fogadjátok szeretettel Sebeők Sarolta írását:

 

 

Sebeők Sarolta vagyok a mozduljanyu.hu oldal írója, nő, feleség, anya, motivátor, életmódtanácsadó, edző. Szeretném, ha Földön több sportos és egészséges ember élne…de Magyarország sajnos nem arról híres, hogy egészséges életet élünk. Én ezért tartom fontosnak, hogy megismertessem minél több nővel, anyával, a helyes életmód alapelveit. A család, az anya szerepe kardinális az egészséges életmódra való nevelésben, hiszen életmódbeli szokásainkat jórészt otthonról hozzuk. Célom, hogy megmutassam, megtanítsam, hogy arra van időd, amire szeretnéd, hogy legyen. Hiszem, hogy az egészséges életmódot a helyes gondolkodásmód, az egészséges étkezés, rendszeres testmozgás háromszöge alkotja.

 

 

Megörültem a MONAMAMA felkérésének, hogy egy cikksorozattal segítsem a leendő anyukákat, kismamákat az egészséges életmód megválasztása terén. Sok kismama, anyuka volt és van vendégeim körében, így bízom benne, hogy jelen cikk-sorozatommal most még többeteknek tudok támaszt, segítséget nyújtani.

 

Kisbabát szeretnél?

Figyelj az étkezésedre!

Amikor úgy döntesz életed párjával, hogy gyermeket szeretnétek, akkor érdemes odafigyelni arra is, hogy mit eszel. Az egyértelmű, hogy a dohányzás és az alkohol nem segít, de sokan nem is sejtik, hogy a fogamzást a túlzott tejfogyasztás is megnehezítheti.  Testünk egy örök egyensúlyra törekszik. Mivel a csecsemőkor után nem rendelkezünk a kezináz nevű enzimmel - mely a tejben lévő kazein fehérje lebontásáért felelős – a tejtermékek feldolgozása nagy energiát igényel a testünktől. Amennyiben rendszeresen, nagy mennyiségben fogyasztunk tejtermékeket, akkor testünk a feldolgozáshoz aránytalanul sok energiát erre pazarol.

Feltétlenül az adalékmentes étkezést javaslom, de leginkább a glutamát nevű tartósító ízfokozószer az, amit terhességre készülve kerüljünk, ugyanis ez a tartósítószer megemeli testünk prolaktin szintjét. A prolaktin szintemelkedés egyetlen esetben normális, amikor szoptatunk. Azonban, köztudott, hogy szoptatás alatt, nem tudunk teherbe esni, illetve sokkal kisebb az esélye. Tehát testünk magas glutamát nevű tartóstószer fogyasztása esetén – miután a prolaktin szint is emelkedett - úgy értelmezheti a jelzéseket, hogy most ne essünk teherbe, hiszen szoptatunk.

A kismama terhesség alatt átlagosan 300 kalóriával nő meg, ami két banán elfogyasztásával egyenlő. A rendszeres és egészséges táplálkozás betartásával nem kell tartani az elhízástól sem, hanem bátran kielégíthetjük táplálkozás iránti vágyunkat.

Semmiképpen ne együnk kettő helyett, és továbbra is kerüljük azokat az élelmiszereket, 

melyek nem az egészséges táplálkozás részei. Kerüljük azokat az ételeket, melyek az anya és a baba egészségét veszélyeztetik. Javasolt élelmiszerek: egészséges és elsősorban a gluténmentes gabonák, naponta legalább három-négy adag zöldség és gyümölcs, egészséges fehérjeforrások, mint a húsok, a halak, a tojás és a magvak, és napi szinten a kevéske fermentált tejtermékek is fogyasztható.

 

 

Biztosítsd szervezetednek a megfelelő vitaminokat!

A várandósság tervezésével egy időben javaslom a megfelelő vitamin és ásványi anyag bevitelét táplálékkiegészítők formájában. A nőgyógyásszal történő konzultációt követően lehet magzatvédő-vitamint szedni.

Mire jó a folsav?

A folsav vízben oldódó vitamin, a B-komplex további tagja. Nélkülözhetetlen a vörösvértestek képzésében. Elősegíti a fehérje anyagcserét, fontos a sejtek osztódásához, terhesség alatt ajánlott mennyiség 800mcg. Fokozza a tejképződést, késlelteti a haj őszülését, fájdalomcsillapító hatású.

Mire jó a B-komplex?

A nyolc féle B-vitamint tartalmazó étrend-kiegészítő aktív összetevői hozzájárulnak az idegrendszer normál működéséhez, a kifáradás csökkentéséhez, a normál pszichológiai funkció fenntartásához, az immunrendszer normál működéséhez, illetve részt vesznek a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokban.

Előnyei: segíti a szénhidrátok megemésztését, javítja a látást, enyhíti a hányingert, csökkenti az izomgörcsöket.

Mire jó a vas?

Nélkülözhetetlen ásvány az ÉLET-hez, mert szükséges a hemoglobin termeléshez (vörösvértestek). Élelmiszerekből csupán 8%-a szívódik fel. Napi javasolt mennyiség: 10-20mg (nőknek több!).

 

Mozogj a lehetőségeid szerint!

A tervezett várandósság előtt javasolt az ideális testsúly elérése. Ez nem csak azért fontos, hogy később minél kevesebb súlyt kelljen leadni, hanem az egészségünk és a baba egészsége érdekében is jó, ha figyelünk saját magunkra.

Ez egészséges táplálkozás mellett fontos a rendszeres testmozgás. A növekvő pocak megtartásához komoly izomzatra van szükségünk, a vajúdáshoz és szüléshez pedig állóképességre. Az edzéseket úgy válogasd meg magadnak, hogy mindenképpen jól érezd magad, ne kényszer legyen, hanem kikapcsolódás. Amennyiben lehetőséged van, a szabad levegőn mozogj. A gyaloglás, a kocogás és a ma már egyre több helyen található street workout terek ideálisak a friss levegőn történő erő- és állóképesség fejlesztésére. Amennyiben az időjárás nem kedvez ennek, akkor az úszást tartom a legjobb mozgásnak, amit már a várandósság alatt is folytathatsz. Kikapcsolódni, lazítani, relaxálni pedig a heti egy jóga órát mindenkinek javaslom függetlenül attól, hogy épp a várandósság előtt, vagy közben van. A terhesség alatti sportolásról lesz egy külön cikkem a sorozatban.

 

A törzsizom edzését emelném ki a tervezett várandósság előtt.

Sajnos még manapság is ritka, hogy a kismamákat felkészítsék arra, hogy a várandósság alatt szétnyílhat a hasizmuk. A legtöbben a szülés után, több hónappal ismerik meg a problémát, amikor minden igyekezetük ellenére még mindig „terheshasuk” van. A haspréseket kerüld el, ugyanis, ha nem tökéletesen végzed a gyakorlatot, akkor még jobban rásegítesz a hasizom szétnyílására. A plank nevű feladatot javaslom naponta 5 percben végezni.

Minél edzettebb a hasizmod, annál biztosabb, hogy a szülést követően gyorsan regenerálódik, illetve a szétnyílásnak is kisebb az esélye. A szétnyílt hasizom problémájáról, kezeléséről és az idetartozó gyakorlatokról szintén egy külön cikkemben fogok írni nektek, mely tele lesz képekkel is, hogy jól megértsétek miről van szó, illetve, hogy milyen gyakorlatokat kell végezni a kezelés során, sőt még trénereket is tudok nektek javasolni.

 

 

 

 

 

Érkezik a baba? – Gratulálok!

Ne feledd, most már a pocakodban növekvő kis csöppségért is felelős vagy.

A babavárás hónapjaira vonatkozó életmód tanácsaimat cikksorozatom következő részében olvashatjátok 😊

További hasznos étkezési, életmód tanácsot a www.mozduljanyu.hu oldalon találhattok.

A cikket Sebeők Sarolta, a www.mozduljanyu.hu készítette. Hamarosan a babaváró kismamáknak érkeznek a hasznos tippek, tanácsok! Figyeljetek bennünket!